vineri, 13 august 2010

Dragostea




"In greaca sunt folosite patru expresii: "eros", dragostea sexuala intre barbat si femeie;"storge", inteleasa foarte limitat: dragostea din familie, afectiunea naturala a parintilor fata de copii, dragostea copiilor fata de parinti, intre frati si surori, intre rude si cunoscuti. In Noul Testament se intalnesc "phileo": a iubi, a fi prietenos fata de cineva, pana la a mangaia, a saruta ca semn de afectiune, Luca 7;38,45; 15;20; 22;47; Fapte 20;38. Este folosit pentru dragostea Tatalui fata de Fiul, Ioan 5;20, chiar pentru dragoste intre parinti si copii, Matei 10;37.

marți, 13 iulie 2010

"Etape" pe calea crestina


Ascensiunea pe Calea mantuirii presupune cateva etape pe care crestinii trebuie sa le parcurga sub indrumarea Cuvantului Scripturii.

Nasterea din nou nu se limiteaza la un anume moment ci reprezinta un proces continuu de transformare totala a firii pamantesti. Acest lucru implica transpunerea in viata practica, de zi cu zi, a invataturilor biblice si, cu precadere, a versetelor cuprinse in Intaia Epistola catre Corinteni si in Epistola catre Galateni:
1Corinteni 13;4-7: "Dragostea este indelung rabdatoare, este plina de bunatate: dragostea nu pizmuieste; dragostea nu se lauda, nu se umfla de mandrie, nu se poarta necuviincios, nu cauta folosul sau, nu se manie, nu se gandeste la rau, nu se bucura de nelegiuire, ci se bucura de adevar, acopera totul, crede totul, nadajduieste totul, sufera totul."

duminică, 13 iunie 2010

Fatarnicia / falsii sfinti





1Ioan 3;1: "...Pentru aceea lumea nu ne cunoaste fiindca nu l-a cunoscut nici pe El."
Prin acest verset, apostolul Ioan accentueaza contrastul intre adevaratii crestini si lume. Astfel, crestinii care considera ca urmeaza cu sfintenie Calea lui Cristos nu pot fi cunoscuti de cei din lume. Nu este vorba de o recunoastere a sfinteniei lor, ci de una dintre menirile unui crestin care traieste in Cristos. Acest lucru trebuie coroborat cu cele descrise in Evanghelia lui Matei, capitolul 6, unde atat milostenia, rugaciunea si postul se fac in ascuns, nu in fata celorlalti.

joi, 13 mai 2010

Fiinta cea noua

Nelamuririle in ceea ce priveste definirea fiintei celei noi, apar din faptul ca, daca din punct de vedere teoretic se stie ca fiinta cea noua nu mai pacatuieste, in realitatea vietii, lucrurile capata o alta forma, intrucat reperul il reprezinta gandirea umana ce deja a inmagazinat anumite idei dogmatice, care de cele mai multe ori nu reflecta adevarul biblic, si astfel, in mod inevitabil, iau nastere contradictii care nu conduc la nici un rezultat concret. Confuzia care se creeaza are la baza neintelegerea mai multor versete ale Scripturii, precum si neputinta de a aplica invataturile biblice in viata de zi cu zi. Ceea ce apostolul Pavel descrie in Epistola catre Romani nu are nici o legatura cu fiinta cea noua:

joi, 15 aprilie 2010

Frica





Cuvantul lui Dumnezeu spune:

Proverbe 9;10: "Inceputul intelepciunii este frica de Domnul; si stiinta sfintilor, este priceperea."
Din acest verset se poate observa ca Scriptura acorda intaietate intelepciunii duhovnicesti, despre care vorbeste si apostolul Pavel in Intaia Epistola catre Corinteni, intelepciune pe care crestinul o primeste prin puterea cereasca, o data cu darul credintei: 1Corinteni 2;4-8: "Si invatatura si propovaduirea mea nu stateau in vorbirile induplecatoare ale intelepciunii, ci intr-o dovada data de Duhul si de putere, pentru ca credinta voastra sa fie intemeiata nu pe intelepciunea oamenilor, ci pe puterea lui Dumnezeu. Totusi ceea ce propovaduim noi printre cei desavarsiti, este o inţelepciune; dar nu a veacului acestuia, nici a fruntasilor veacului acestuia, care vor fi nimiciti.

marți, 13 aprilie 2010

Materia




Despre materie se poate spune ca este trecatoare, supusa stricaciunii. Nu exista motive justificate pentru a considera materia ca fiind sfanta din moment ce aceasta este efemera si mai ales este lipsita de viata. Orice lucru material dupa un timp piere. Acelasi fenomen este valabil si in ceea ce il priveste pe om.

Cu totii stim ca omul s-a nascut in pacat. Astfel, in Evanghelia lui Ioan, Mantuitorul Cristos spune:

sâmbătă, 13 martie 2010

Pacea




Din punct de vedere biblic se poate vorbi de doua paci: pacea crestina si pacea lumii. Daca pacea lumii este usor de inteles de toti oamenii, pacea crestina este cea care face distinctia intre lucrurile duhovnicesti si cele lumesti.

Pacea duhovniceasca este acea pace pe care crestinul o primeste prin puterea Duhului Sfant, ca o revelatie, fiinta sa fiind umpluta de dragostea divina. Este o pace tainica care se poate intelege si evalua valoric doar prin exercitiu:

sâmbătă, 13 februarie 2010

Pilda samariteanului




Luca 10;30-37: "Isus a luat din nou cuvantul, si a zis: "Un om se cobora din Ierusalim la Ierihon. A cazut intre niste talhari, care l-au dezbracat, l-au jefuit de tot, l-au batut zdravan, au plecat, si l-au lasat aproape mort.
Din intamplare, se cobora pe acelasi drum un preot; si, cand a vazut pe omul acesta, a trecut inainte pe alaturi.Un Levit trecea si el prin locul acela; si cand l-a vazut, a trecut inainte pe alaturi.Dar un Samaritean, care era in calatorie, a venit in locul unde era el, si cand l-a vazut, i s-a facut mila de el.

miercuri, 13 ianuarie 2010

Predestinarea


In Sfanta Scriptura, exista mai multe versete care fac referire la predestinare:

Isaia 6;10: "Impietreste inima acestui popor, fa-l tare de urechi, si astupa-i ochii ca sa nu vada cu ochii, sa n-auda cu urechile, sa nu inteleaga cu inima, sa nu se intoarca la Mine, si sa nu fie tamaduit."

Matei 13;11: "Isus le-a raspuns: "Pentru ca voua v-a fost dat sa cunoasteti tainele Imparatiei cerurilor, iar lor nu le-a fost dat."

Romani 9;16: "…nu este nici de la cel care voieste, nici de la cel ce alearga,…"

vineri, 25 decembrie 2009

Rugaciunea




Din perspectiva legaturii dintre un crestin si Dumnezeu, rugaciunea poate fi considerata cea mai importanta, pe aceasta consolidandu-se existenta celui care traieste in Cristos. Din pacate, lumea religioasa contemporana a preluat o invatatura deformata, dat fiind nivelul ei de perceptie care a inglobat toate asteptarile celor credinciosi astfel incat sa existe o multumire deplina, iar ecoul mesajului mantuior sa patrunda mai usor in sufletele oamenilor.

duminică, 13 decembrie 2009

Ziua de odihna




Pentru a se intelege aspectul duhovnicesc al zilei de odihna trebuie, mai intai, sa se faca distinctia intre invatatura Vechiului Testament si cea a Noului Testament, nu doar din punctul de vedere al lucrarilor divine cu omul, prin Lege si respectiv, prin Duhul Sfant, ci si din perspectiva celor doua intelegeri ale Cuvantului, divina si umana.

In Vechiul Testament, ziua de odihna era sabatul – sambata – zi nelucratoare, hotarata de catre Dumnezeu pentru odihna saptamanala a evreilor.

vineri, 13 noiembrie 2009

Pacatul cu voia




Dumnezeu poate ierta orice pacat, doar daca persoana care a savarsit acel pacat nu a stiut ca este vorba de un pacat. Pacatul cu voia nu poate fi trecut cu vederea de Dumnezeu. Exista pacate care sunt greu de evitat atunci cand crestinul se afla la inceput pe Calea duhovniceasca intrucat acestea sunt profund inradacinate in firea umana. Astfel de pacate pot fi iertate, insa atunci cand este vorba de fapte pacatoase, ce stau si in puterea unui om mai slab, precum: crima, furtul, adulterul, etc. si care pot fi evitate, nu se mai poate vorbi de iertare.

joi, 29 octombrie 2009

Smerenia



A fi smerit inseamna a te simti umil si mic fata de Dumnezeu, in acea legatura personala cu Tatal Ceresc, pe care crestinul o simte din ce in ce mai puternic, pe masura cresterii sale duhovnicesti.

De asemenea, se poate vorbi de smerenia din sanul Adunarii, in care aceasta trebuie sa reprezinte baza partasiei dintre frati, intrucat oricand neputintele unora din Adunare pot declansa disensiuni, lucru pe care satan il urmareste cu precadere cand este vorba de Adunarea lui Cristos.

marți, 13 octombrie 2009

21.12.2012, Calendarul Maya, Sfarsitul Lumii, Apocalipsa




ADEVARUL BIBLIC DESPRE 21 DECEMBRIE 2012


Necredinta, frica, disperare, haos, sunt doar cateva dintre starile si sentimentele care ii caracterizeaza pe cei mai multi oameni in aceasta perioada de timp, nu intamplator denumita in Scriptura ca fiind cea a “ZILELOR DIN URMA”. Aceasta psihoza mediatica ce a cuprins intreaga planeta in momentul actual scoate la iveala cel mai evident lucru prevestit de Biblie, si anume: NECREDINTA SI NEPUTINTA OMULUI DE A SE INCREDE CU ADEVARAT IN DUMNEZEU!

Craciunul



   CRACIUNUL

In ceea ce priveste sarbatoarea craciunului se stie ca aceasta isi are originea in traditia ortodoxa si in fantasmagoria propagata de-a lungul timpului de mintea umana.

Din perspectiva strict biblica, de la bun inceput sunt de remarcat cateva aspecte pe care orice om de bun simt le poate observa citind Scriptura, astfel: nicaieri nu ni se cere sa sarbatorim ziua de nastere a Mantuitorului; atat Cristos, cat mai tarziu si apostolii, nu fac nici cea mai mica referire la o eventuala sarbatorire a nasterii Domnului; nu exista nici o relatare in Scriptura precum ca apostolii ar fi sarbatorit aceast eveniment in vreo anume zi.

joi, 13 august 2009

Hrana tare

                                                           

De intelegerea termenului de desavarsire depind intr-o mare masura nu numai cresterea duhovniceasca in fapt, prin lepadarea de sine si implicit prin sfintire, ci totodata patrunderea celorlalte aspecte biblice, printr-o perceptie  valorica a tot ceea ce presupune dumnezeirea, precum si raportarea corecta fata de tainele si descoperirile Duhului Sfant. In acest sens, avem:

luni, 13 iulie 2009

Pastele


PASTELE

Exista vreun crestin care sa nu stie ca Iisus Cristos a inviat acum 2000 de ani?! De ce este nevoie sa se afle in fiecare an ca El a inviat cand se stie ca a inviat o data pentru totdeauna?! De ce nu se traieste permanent aceasta inviere a lui Cristos, asa cum ne arata apostolul Pavel in Epistola sa catre Corinteni? :
2Corinteni 4;10: “Purtam intotdeauna cu noi, in trupul nostru, omorarea Domnului Iisus, pentru ca si viata lui Iisus sa se arate in trupul nostru.”

vineri, 13 martie 2009

Pilda lucratorilor viei




 PILDA LUCRATORILOR VIEI


Matei 20;1-16:  “Fiindca Imparatia cerurilor se aseamana cu un gospodar, care a iesit dis-de-dimineata, sa-si tocmeasca lucratori la vie.
S-a invoit cu lucratorii cu cate un leu pe zi, si i-a trimis la vie.
A iesit pe la ceasul al treilea, si a vazut pe altii stand in piata fara lucru.
“Duceti-va si voi in via mea”, le-a zis el, “si va voi da ce va fi cu dreptul.” Si s-au dus.
A iesit iarasi pe la ceasul al saselea si al noualea, si a facut la fel.
Cand a iesit pe la ceasul al unsprezecelea, a gasit pe altii stand in piata, si le-a zis: “De ce stati aici toata ziua fara lucru?”

marți, 13 ianuarie 2009

Duhul Sfant




DUHUL SFANT 
         
Toate textele Scripturii trebuie trecute prin doua intelegeri, duhovniceasca si umana, intrucat raportarea Cuvantului lui Dumnezeu se face, pe de o parte, la cadrul duhovnicesc al celor din Cer, mai exact la lumea nevazuta a lui Dumnezeu, iar pe de alta parte, la cadrul pamantesc, istoric, cronologic, luand in considerare starea vazuta a lucrurilor, intelese mai mult sau mai putin adliteram, accentul duhovnicesc al analizei impunandu-se si in acest context. 

miercuri, 10 decembrie 2008

Sarbatori idolatre




Cuvântul „crăciun” nu există în Biblie şi nicăieri în Biblie nu se spune să ţinem o sărbătoare cu acest nume sau o sărbătoare a Naşterii Domnului. Putem totuşi spune că acest cuvânt „crăciun” (în engleză „christmas”) indică un amestec religios, căci chiar dacă include numele Fiului lui Dumnezeu „Cristos” (Christ), în el se menţionează şi liturghia „mass” susţinută şi inventată de Biserica Catolică

joi, 13 noiembrie 2008

Carti considerate apocrife

MANUSCRISELE DE LA MAREA MOARTĂ


Acum 50 de ani în câteva peşteri din deşertul Iudeii nu departe de ţărmul de nord-vest al Mării Moarte au fost descoperite întâmplător străvechi manuscrise religioase, texte în parte cu caracter canonic dar şi apocrife, cunoscute astăzi sub denumirea de Manuscrisele de la Marea Moartă. Această descoperire a fost considerată cea mai importantă de acest fel, de la descoperirea în 1844 şi în 1859 a tezaurului de manuscrise aflate în mănăstirea Sfânta Ecaterina de pe Muntele Sinai. Descoperirea primelor manuscrise în deşertul Iudeii a fost pur întâmplătoare. În primăvara anului 1947 sau poate chiar 1945, nu se ştie cu precizie nici data nici împrejurările în care au avut loc această descoperire epocală, beduinii din deşertul Iudeii păşteau caprele şi oile în regiunea Wadi Qumran.